Gazdaság

A cégalapítás menete

Amikor valaki cégalapításba fog, végig kell járnia az ezzel járó procedúrát. Ilyenkor érdemes előre informálódni a különböző lépcsőfokokról, amiket meg kell járni a folyamat során. A cégalapítás első lépésekor az ügyvéd megszerkeszti a hozzá szükséges társasági okiratot.

Ezután egy hónapon belül be kell jelenteni a cégalapítást, a székhely szerinti illetékes cégbíróságnál. Az ehhez szükséges formanyomtatványt ki kell tölteni, valamint csatolni a kért mellékleteket. Azonban ebben a szakaszban is kell az ügyvéd segítsége. A harmadik lépésben számítani lehet rá, hogy az előző folyamatokat követően viszonylag kis idő elteltével megérkezik elektronikus úton a cégbejegyzési végzés, amin szerepelnek az új cég adatai.

Ezek az adószám, a cégjegyzékszám, a statisztikai számjel és az esetleges közösségi adószám. Ezt követően nagyon fontos, hogy nyolc napon belül meg legyen nyitva a céges bankszámla, amin az alapító okiratban, ami a tagsági szerződés, szereplő mértékű törzstőkét kell befizetni.

Ugyanakkor mostanában már az is elegendőnek szokott bizonyulni, ha egy nyilatkozatban tanúsítja a cégalapító, hogy rendelkezik a szükséges törzstőkével, vagyis ilyenkor a pénzt ténylegesen megmutatni a számlán nem feltétlen kötelező. A bank viszont fog kérni a számlanyitáshoz egy létesítő okiratot, aláírás-mintát, elektronikus tanúsítványt, amit a cégbíróság küldött meg, vagy bejegyző végzést.

A cégalapítás utolsó lépésében pedig még be kell adni az adóbejelentkező nyomtatványokat a megfelelő hatóságokhoz, a tényleges indulást követő tizenöt napon belül. Aki cégalapítás előtt áll, annak érdemes a ceghmester.hu oldalán tájékozódni, hiszen ott akár egy munkanap alatt is lehetőség van az ügyintézésre!

'Fel a tetejéhez' gomb